MitID og digital post
Vil du sende en mail til den danske ambassade i Manila eller konsulatet i Cebu, Davao og Puerto Princesa, som indeholder personfølsomme oplysninger, bedes du sende din mail som digital post ved brug af MitID. Med digital post bliver din mail krypteret, således andre ikke kan se det data, som du sender.
-
MitID
I juni 2022 blev en ny funktion i MitID-appen lanceret, som gør det muligt at oprette MitID direkte i MitID-appen, hvis man har et gyldigt dansk, grønlandsk eller færøsk pas. Funktionen er blevet opdateret, så man nu også kan bruge udenlandske pas eller ID-kort med chip til at oprette MitID direkte i appen.
Læs mere om at få MitID:
https://lifeindenmark.borger.dk/apps-and-digital-services/mitid
Det betyder, at det nu er lettere at oprette MitID, hvis du bor i udlandet, har brug for MitID, men ikke har et gyldigt dansk pas.
Alt, hvad du skal bruge, er et gyldigt ID-kort og adgang til en telefon, der kan scanne chippen: en iPhone 7 eller nyere eller en nyere Android-telefon.
Læs mere om krav til pas/ID-kort her:
https://www.mitid.dk/hjaelp/hjaelpeunivers/mitid-app/krav-til-identifikation-i-app/
Bemærk: Ambassaden kan ikke hjælpe med henvendelser vedrørende problemer med MitID. Vi henviser i stedet til, at du kontakter den relevante udbyder direkte.
26.09.2025Read more -
Send digital post
Vil du sende en mail til den danske ambassade i Manila eller konsulatet i Cebu, Davao og Puerto Princesa, som indeholder personfølsomme oplysninger, bedes du sende din mail som digital post. Med digital post bliver din mail krypteret, således andre ikke kan se det data, som du sender.
Du kan sende digital post til ambassaden eller konsulatet ved at anvende din e-Boks, hvor du logger på med dit MitID. Nedenfor beskrives hvordan:
- Log på e-Boks med MitID
- Klik på ’Skriv ny post'
- Klik på ’Vælg modtager’ og søg på Udenrigsministeriet
- Klik på 'Repræsentationer'
- Vælg 'Ambassaden i Manila'
- Skriv i emnefeltet, hvad henvendelsen omhandler.
- Klik på ’Send’ når du har skrevet din mail.
Bemærk: Ambassaden kan ikke hjælpe med henvendelser vedrørende problemer med MitID eller e-Boks. Vi henviser i stedet til, at du kontakter den relevante udbyder direkte.
26.09.2025Read more